20 Temmuz 2016 Çarşamba

Ygs-Lys Döneminden Sonra

YGS-LYS DÖNEMİNDEN SONRA ÜNİVERSİTE SEÇİMİ

Evett...Lys sonuçları da açıklandı, kaldık mı biz bize.Şimdi her kafadan bir ses çıkacak, o diyecek Yalova Hukuk yaz, şu diyecek İzmir Ekonomi Tam Burslu İşletme, bir başkası diyecek ki İşletmeyi açık öğretimden de okursun ne gerek var...Hiçbirini dinleme, hatta beni de dinleme, kapat her şeyi, çekil köşene.Annenin, babanın sesini sıfıra indir ve düşün "Ben Ne Olmak İstiyorum?"

1)Çok iyi bir puanım var Hukuk/Tıp tutuyor, popüler meslekler hem...Ben en iyisi bunları yazayım iyi olur:
-Hayır öyle bir dünya yok, hukuk okuyan biri olarak seni hemen uyarıyorum o işler öyle kolay değil bunun üniversiteden mezun olması var ve maalesef uyarmalıyım ki seni hiç de öyle laylaylom geçirmiyorlar...Yazdığına yazacağına pişman olabilirsin dikkat et!

2)Hukuk yazmak istiyorum ama Ankara Hukuk tutmuyor, Kırıkkale Hukuk oldu...Yazmamak daha iyi:
-Eğer çok istiyorsan yaz, hukukta özel üniversiteli-vakıflı çatışması vardır ama kimse Kırıkkale hukuktan mezun olduğun için seni aşağılamaz.Şekil A: https://yokatlas.yok.gov.tr artık üniversitelerin de sınav sonuçları var, hayırlı uğurlu olsun.

3)Küçük Üniversitede Kaldırım Mühendisliği Bölümüne Gitmek Çok Fena Bi Şey, bi sene daha hazırlanıp Odtü'de kaldırım mühendisliği okuyacağımmm... :
-Küçük üniversitede okumanın da avantajları vardır eğer Berkcan Üniversitesinde okuyorsan Erasmus için başvuran sayısı az olabilir ve sen 4/5 yılın belki yarım dönemini belki de bir yılını Parislerde tur atarken ve dil öğrenirken değerlendirebilirsin..Kim bilir belki de senin için Mevlana uygundur!

4)Büyük Üniversitede İşletme Okumam Açık Öğretimde de var:
-Açık öğretimdeki kişi senin önüne geçebiliyorsa bu şekilde bırak zaten, bırak da geçsin...Adamın dili vardır, bilgisayarla arası iyidir, açık öğretim demeyip senin okumadığın kitapları okumuştur belki de.Sen de üniversitede o kafe benim şurda parti var demişsindir...E o zaman kusura bakma ama onbin lirayla başlatamıyoruz seni, lütfen daha sonra tekrar dene.

Sonuç olarak bu liste uzar gider, sen sen ol istediğin bölümü yaz derim sonra zaten gerisi kendiliğinden gelir.Bir de üniversite seçerken şuraya bakmadan tercih yapma:  https://yokatlas.yok.gov.tr



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder