20 Temmuz 2016 Çarşamba

Dil Öğrenmek İçin 5 Altın Kural

YENİ BİR DİL ÖĞRENMEK İÇİN 5 ALTIN KURAL

1-)Hangi Dili Öğrenmek istiyoruz
Doğal olarak ilk önce hangi dili öğrenmek istediğimizi seçmeliyiz.Fransızca mı?Almanca mı?Belki Korece…Benim tercihim kaynak bakımından sorun yaşamayacağım bir dil olurdu özellikle İngilizce bilmek kaynak sayısını inanılmaz derecede arttırıyor.Hoşumuza gitmese de ilk yabancı dilin İngilizce olması gerektiği düşüncesindeyim.

2-)Dili Öğrenmedeki Amacımız ne
Dili öğrenme amacımızı belirlemeliyiz.Mesela Fransızca öğrenmek istiyoruz çünkü Notre Dame De Paris müzikalini izledik ve Fransızcaya aşık olduk ya da korece dizilere bayılıyoruz ve günde 10-20 bölüm bitirirken neden altyazıya ihtiyaç duyalım ki dedik….Kısacası dil öğrenme amacının şu olmamasına dikkat etmeliyiz:Bu dili öğrenmek istiyorum çünkü dil lazımmış, iş bulmam lazımmışta mışmış J

3-)Dili en kolay nasıl öğrenebiliriz
Bazıları dil öğrenmenin yolunun zordan başlamak olduğunu düşünüyor şahsen ben bu fikre katılmıyorum, kanaatimce dil öğrenmek için kendimizi küçük bir çocuk yerine koymalıyız.Örneğin:Masa,bu masa,masada tabak var, masaya tabağı koy, masaya tabağı koymak istiyorum…Şimdi biz ilk olarak masaya tabağı koymak istiyorum dersek zihnimizde:Masa? Tabak?? Koymak darken?? Gibi bir sürü sorun oluşacak o yüzden önce kelimelerle başlamak en iyisi fakat işin suyunu da çıkarmamak gerek 3000 tane kelime ezberleyip o kelimeleri kullanamadıktan sonra hiçbir anlamı kalmıyor…

4-)Teknolojiyi kullanmak.
Evet, Lol oynayacağımıza biraz da dil geliştirmek için kullanabiliriz tabii J Dil programlarından faydalanabiliriz, çeşitli videolar izleyebiliriz, özellikle youtube bunun için mükemmel bir kaynak.

5-)Dili severek öğrenmek.
Kitap, müzik, film, dizi, anime, o dilde yapılmış oyunlar…Bir şeyi ne kadar severek yaparsak o kadar daha kolay öğreniriz.Öğrendiğimiz şeyi somutlaştırmak aynı zamanda kalıcı olmasını da sağlayacaktır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder