22 Temmuz 2016 Cuma

Erasmus Mülakat Soruları

Erasmus Mülakat Sorularından Örnekler

  Erasmus sınavının %25 ini etkileyen bir kısım olsa da iyi bir puan alıp rakiplerinizin önüne geçebilmeniz için önemli, belki de bir puan yüzünden istediğiniz yeri kazanamayabilirsiniz.Dikkat etmenizde fayda var.Ayrıca yurt dışında ağlayanlar, geri dönmek isteyenler genel olarak %25'lik kısmı yapamayanlar diye düşünüyorum.
  Mülakatta sıraya göre alım yoksa ilk girmeye çalışın, ilk girenlere daha anlayışlı davranmışlardı bizde, sona kaldıkça soruların zorluğu da artıyor.Çıkanlar gireceklere soruları çıtlattığı için hocalar biraz daha acımasızlaşıyorlar :)


  • Kendini Tanıt
    Kolay bir soru gibi gözükse de konunun gidişatına göre zorlaşabilen bir soru, o yüzden neden bahsettiğinize dikkat etmenizi öneririm.Bu konuda hazırlık yapmak oldukça önemli, hemen hemen bütün mülakatların vazgeçilmez sorusudur.
  • Ailenden Bahset
Kaç kardeşin var, nerde oturuyorsun, kardeşin nerde okuyor gibi düz sorular bunlar da.Girmeden önce kardeşinizin bölümünün İngilizcesini öğrenmenizde fayda var.
  • Ailen ne işle uğraşıyor?
Basit bir soru daha, yine ailenizin uğraştığı mesleğin İngilizcesini ezberleyin, yutun derim.
  • Çok paran olsaydı ne yapmak isterdin?
Bu soruda biraz şaşırmıştım açıkçası...Oldukça alışıldık bir soru olsa da nedense hazırlanmamıştım, Türkçe olsa da duraksardım heralde :) .Ben de: Dil öğrenmek isterdim dedim, livemocha'daki arkadaşlarımdan falan bahsettim...Saçmalayın saçmalayabildiğiniz kadar derim, yeter ki İngilizce bildiğinizi gösterin.
  • Bölümü bitirdikten sonra ne yapacaksın?
Avukat/Doktor/Öğretmen... olmak istiyorum çünkü anlatmayı seviyorum, insanları korumak hoşuma gidiyor, hayat kurtarmak istiyorum, kendimi uluslararası bir şirkette görüyorum, yurt dışında öğretmenlik yapacağım, herkes bana tedavi olmak için gelecek...Artık bölümünüze göre süsleyip sunuyorsunuz bunu da.
  • Twitter ve Facebook'un üzerimizdeki etkileri nelerdir?
Burda da yine saydırabilirsiniz, facebookta fotoğraf paylaşmaktan günümüzü yaşayamıyoruz, facebook çok güzel bir şey iyi ki var, haberleri oradan daha kolay takip ediyorum, twitterdan gündemi takip etmek çok kolay, farklı düşünceler duymak güzel ya da sinir oluyorum her kafadan bir ses çıkıyor gibi.Ben olumlu konuşma yanlısıyım, olumsuz elektrik vermemek gerek :)
  • Kadın olmanın iş yaşantısındaki etkileri
 Her meslekte çalışamıyorsunuz, tuhaf bakılıyor...Bazı mesleklerin sadece erkekler için olduğu düşünülüyor, daha güçlü olmanız gerekiyor...Önyargıları kaldırmak için ne kadar iyi olduğunuzu göstermeniz yeterli...Aklınıza ne gelirse artık.
  • Türkiye'de kitap ve dergi okuma oranı hakkında ne düşünüyorsun
Kütüphanelerden bahsedebilirsiniz, e-book konusunu açabilirsiniz, gazeteleri artık internetten de takip edebiliyoruz ya da Türk milleti genelde kitap okumayı pek sevmiyoru açarak anlatabilirsiniz.
  • Yurt dışında pasaportunu kaybettin, ne yaparsın?
Bu sorunun cevabını bilmiyordum, güzel bir soruydu ve ben de internetten ne yapmam gerektiğini araştırırım, karakola gidebilirim, konsolosluğa giderim diye şansımı denemiştim.Görmek istedikleri şey kendinizi idare edebiliyor musunuz, edemiyor musunuz.
  • Neden X ülkesi?
Parasal sıkıntı çekmeyeceğimi düşünüyorum, o yüzden Polonya'yı seçtim/seçeceğim.Para benim için sorun değil Fransa'yı seçtim, Fransızca öğrenmek istiyorum ayrıca Fransa'nın Hukuku bizim bölümümüz için bir avantaj, bilmekte fayda var.İtalya'yı seçeceğim/seçtim çünkü İtalyanca öğrenmek istiyorum, tarihi yerlerini görmek istiyorum, oradaki üniversiteyi araştırdım ve diğer ülkelere göre daha avantajlı olduğunu gördüm, gibi...
  • Erasmusla X ülkesine gittin, ne yapacaksın?
 Dürüst olmakta fayda var, özellikle klasik cevaplardan uzaklaşın.Türk milletinin şanını göstereceğim!!Ben geliyorum, bekle beni İtalya/Fransa gibi cümleler kurmak yerine, kendinizi geliştirmek istediğinizi, değişik kültürleri öğrenmek istediğinizi, dilinizi geliştireceğinizi, belki ilerde orda yüksek lisans düşünebileceğinizi söylemeniz daha ilgi çekici olacaktır.
  •  

11 yorum: